Lähetä viesti, terveiset tai tiedustelu
Markkinoinnin valmentaja, tositarkoituksella
Tavoitteita tukeva muutos tekemiseen tai kyvykkyyksiin
Markkinointi ei ole vain mainostamista. Markkinointi on koko ostamisen järjestämistä, jotta myyminen onnistuisi.
Boss
Boss Marketingin peruskivet ja arvot
Tein vuosia digimarkkinoinnin konsultin töitä alan asiantuntijatalossa. Olen käynyt puhumassa tilaisuuksissa ja pitänyt koulutuksia erilaisille ryhmille. Olen todella iloinen, että olen saanut tutustua niin monenlaiseen yritykseen niin monilta toimialoilta.
Tänä aikana opin, että digimarkkinointi ja digimainonta on usein päälleliimattua puuhastelua, jonka tärkein tehtävä tuntuu olevan mediabudjetin käyttäminen mahdollisimman kokonaan. Raportointi keskittyy pinnallisiin ilmiöihin kuten klikkauksiin ja myynnillinen vaikutus jää hämärään.
Liian monessa yrityksessä markkinointi oli joko puuhastelua tai sille oli asetettu liian suuret odotukset ilman, että organisaatio itse muutti omaa toimintatapaansa. Kummassakin tapauksessa markkinointipäällikkö oli ikävässä välikädessä, eikä hänen työnsä tulokset välttämättä riippuneet hänestä itsestään.
Haluan muuttaa tämän viemällä markkinoinnin yrityksen "pomon" luo.
Boss Marketing syntyi pomojen osallistamiseksi ja markkinoinnin juurien ulottamiseksi syvemmälle yrityksen omaan arkeen.
Vain toisenlaisella tekemisellä saadaan toisenlaiset tulokset.
Merkityksellisyys liiketoiminnalle
Yritys palvelee asiakasta,
markkinointi palvelee yritystä,
verkkosivusto palvelee markkinointia.
Menestyksekäs markkinointi on asioiden järjestelemistä niin, että siitä on yritykselle liiketoiminnallista merkitystä. Kaikessa tekemisessä pitää tietää miten se lisää liiketoimintaa. Ei tykkäyksiä, vaan euroja varten.
Kun asiakas haluaa jotain, jolla ei ole merkitystä tai tarvetta, kieltäydyn tai ainakin pakotan asiakkaan ymmärtämään sen.
Riippumattomuus
Boss Marketing ei tuota eikä myy omia mainossisältöjä, joten voit luottaa mainonnan tulosten (ei rahan kulumisen) puolueettomaan arviointiin.
Tarvittaessa etsimme tilanteeseen sopivat yhteistyökumppanit tutusta verkostosta omaan asiakassuhteeseen tai vaikka helppona läpilaskutuksena yhden luukun periaatteella.
Asiakas omistaa aina itse oman datansa ja omat järjestelmänsä. Tehtyä työtä ei pidetä panttivankina asiakassuhteen jatkuvuuden turvaamiseksi.
"Future proof"
Lyhytjänteinen tekeminen pirstaloittaa järjestelmät ja prosessit. Youtube-videoiden mukaan kopioidut pikatoteutukset eivät ymmärrä kokonaisuutta ja yrityksen ainutlaatuisuutta.
Boss Marketing suunnittelee tekemistä niin, että se minimoi päällekkäisyyksiä ja hillitsee myöhempiä umpikujia.
Tämän päivän suunnitelmat saattavat tuntua tarpeettoman monimutkaisilta, mutta ne pitävät ovet auki myös tulevaisuuden tarpeille ja siistille arkkitehtuurille.
Kuka
Valmentaja, konsultti, kouluttaja ja asiantuntija
Jarno Oksanen
Soita: +358 40 5162709
Lähetä sähköpostia: jarno@bossmarketing.fi
Linkedin: linkedin.com/in/jarnooksanen
Postiosoite
Boss Marketing
Piispanristintie 1 LH 27
20760 Piispanristi
Laskutusosoite
Verkkolaskuosoite 003729674973
Operaattoritunnus 003708599126
Välittäjä Open Text
Y-tunnus: 2967497-3
Kerro mitä liiketoimintasi tarvitsee
Epäilyttääkö? Tilaa uutiskirje